Ogłoszony został przetarg na pełnienie nadzoru na projektowaniem i budową obwodnicy Oświęcimia, która powstanie w nowym śladzie i połączy się z istniejącą drogą krajową nr 44. Obwodnica będzie uzupełnieniem dla trzech odcinków drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. Niedawno oferta Budimeksu została oceniona jako najkorzystniejsza na projekt i budowę tego zadania.
W skład zadania wejdzie zarządzanie kontraktem i nadzór nad projektem i budową obwodnicy Oświęcimia aż do daty wystawienia ostatecznego świadectwa płatności. Pełniący nadzór będzie musiał również wypełniać obowiązki wynikające z procedur zawartych w obowiązujących wymaganiach/wytycznych dotyczących inwestycji współfinansowanych ze środków UE oraz procedurami beneficjenta projektów dla POIiŚ, a także brać udział w przeglądach gwarancyjnych i nadzorować usunięcia ewentualnych usterek/wad stwierdzonych w przeglądach gwarancyjnych, w ramach zawartego kontraktu.
Wybór najkorzystniejszej oferty odbędzie się na podstawie kryterium jakości (26 proc.), doświadczenia personelu konsultanta (14 proc.) i ceny (60 proc.). Oferty można składać do 15 maja 2020 roku.
Niedawno otwarto oferty w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia. Jako najkorzystniejsza została oceniona oferta firmy Budimex warta ponad 467 mln zł.
Nowo wybudowana obwodnica będzie dwujezdniową drogą krajową klasy GP, która powstanie w nowym śladzie i połączy się z istniejącą DK-44.
To będzie dość szczególna inwestycja ze względu na swoje położenie w bliskim sąsiedztwie byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz - Birkenau. Wymagało to opracowania specjalnego raportu z oceny oddziaływania tej inwestycji na miejsce pamięci. Przeprowadzono specjalne analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań, sformułowano także zalecenia dla kolejnych etapów przygotowania i realizacji inwestycji.
Raport ten będzie analizowany przez ekspertów UNESCO.